Niezależnie od tego, czy jesteś doświadczonym turystą czy nowym w mieście, są pewne rzeczy, które musisz wiedzieć, zanim wybierzesz się do paryskiego metra. Będziesz musiał również wiedzieć, jak wysiąść i wsiąść do metra, gdzie dostać bilety i czy są linie i tunele.

Linie

Założone w 1900 roku, paryskie metro jest drugim najbardziej ruchliwym systemem metra w Europie, z którego korzysta ponad cztery miliony pasażerów dziennie. Metro paryskie jest ponad dwa i pół razy większe od metra londyńskiego. Paryskie metro składa się z 244 stacji.

Pierwsza linia, Ligne 1, została otwarta 19 lipca 1900 roku. Jest to najstarsza z linii metra i obsługuje stolicę ze wschodu na zachód. Linia przebiega obok Luwru i przez Pola Elizejskie.

Linia 2 biegnie wzdłuż prawego brzegu Sekwany i obsługuje Charles de Gaulle Etoile (Łuk Triumfalny). Linia przechodzi również przez cmentarz Pere Lachaise i bazylikę Sacre Coeur. Linia łączy się również ze wszystkimi innymi liniami.

Linia 4 biegnie od Porte de Clignancourt do stacji Saint-Michel. Jest to pierwsza linia przecinająca Paryż z północy na południe. Linia 5 kursuje z Bobigny do Porte d’Italie.

Linia 6 nosi imię francuskiego chemika Ludwika Pasteura, który sformułował zasady pasteryzacji i szczepień. Linia 7 nosi imię francuskiego polityka socjalistycznego Jeana Jauresa, który został zamordowany w przeddzień I wojny światowej. Linia 8 nosi imię francuskiego generała Simona Bolivara, który walczył o wolność w Ameryce Południowej.

Linia 10 przecina lewy brzeg Sekwany w południowym Paryżu. Linia 11 przejeżdża przez dzielnicę Belleville. Dojeżdża również do Musée d’Orsay.

Stacje

Znane jako jeden z najbardziej rozbudowanych i najruchliwszych systemów metra w Europie, paryskie metro oferuje transport 24 godziny na dobę. W Paryżu znajduje się 308 stacji. Niektóre są naziemne, inne podziemne. Jeśli planujesz odwiedzić Paryż, ważne jest, aby wiedzieć, które stacje są najbliżej miejsca docelowego.

Metro w Paryżu podzielone jest na sześć stref. Pierwsza strefa to strefa centralna, gdzie można znaleźć wywieszone mapy ulic. Jeśli chcesz dostać się do innej strefy, możesz skorzystać z szybkiej kolejki. Można również uzyskać bilet na metro paryskie, który można wykorzystać w autobusach i tramwajach. Jeśli chcesz podróżować poza Paryż, musisz kupić specjalny bilet na pociąg RER.

Paryskie metro ma 16 linii. Każda linia jest oznaczona numerami i nazwą stacji docelowej. Większość paryskiego metra znajduje się pod ziemią.

Wiele stacji nosi nazwy ulic, placów i dzielnic. Nazwy te stały się sławne na przestrzeni lat. Nazwiska sławnych Francuzów są również wypisane na sufitach niektórych stacji. Należą do nich Maximilien de Robespierre (1758-1794), Louis Blanc, Simon Bolivar, Pierre Philippe Denfert-Rochereau i Jean Jaures.

Niektóre stacje zostały przemianowane w ciągu ostatniego stulecia, przy czym kilka większych zmian miało miejsce w okresie po II wojnie światowej. Na przykład, stacja Palais Royal na linii 1 była pierwotnie nazwana Louvre. Nadal przechowywane są tam repliki dzieł sztuki z Luwru.

Bilety

Niezależnie od tego, czy jesteś turystą czy mieszkańcem, zawsze dobrze jest mieć plan, jeśli chodzi o transport publiczny. RATP, miejski zarząd transportu publicznego, ma całą stronę internetową poświęconą bezpiecznemu podróżowaniu.

Istnieje wiele sposobów na poruszanie się po Paryżu, ale jednym z najprostszych jest jazda metrem. Metro kursuje od 5:30 do 1:40, czyli przez około osiem godzin.

Istnieje kilka rodzajów biletów, które można kupić, aby poruszać się po mieście. Najdroższym biletem jest bilet na przejazd indywidualny. Można go kupić w automacie na stacji lub u oficjalnego sprzedawcy biletów. Najtańsza jest książeczka z biletami.

Paryskie metro nie jest najwygodniejszym sposobem poruszania się po mieście, ale nie jest też najgorsze. Większość linii jest podziemna, ale jest też kilka stacji naziemnych. Ogólnie rzecz biorąc, można znaleźć stację, kierując się mapą.

Jeśli planujesz jechać metrem, najlepszym sposobem na znalezienie drogi jest zapytanie kogoś. W Paryżu jest wiele osób, które mówią po angielsku i przekonasz się, że ludzie chętnie Ci pomogą. Jeśli dopiero zaczynasz swoją podróż, zapytaj i zobacz, czy ktoś może zasugerować dobre miejsce do rozpoczęcia. Może warto wybrać pociąg metra, który jedzie prosto do celu, a nie taki, który zatrzymuje się na kilku różnych stacjach.

Tunele

Pomimo posiadania najstarszej sieci metra na świecie, Paryż jest domem dla jednego z najnowszych systemów metra. Sieć metra jest zbudowana pod miastem i obejmuje setki mil tuneli. Te podziemne tunele są domem dla najstarszego systemu kanalizacyjnego na świecie, skarbców bankowych i kamieniołomów wapienia. System podziemny jest jednym z najbogatszych na świecie.

Projekt nosi nazwę Grand Paris Express i podwoi rozmiar istniejącej sieci metra. Obejmie również cztery linie orbitalne wokół miasta. Zmniejszy ruch samochodowy i połączy przedmieścia regionu z biznesowymi i artystycznymi dzielnicami Paryża. Będzie przemieszczać dwa miliony ludzi dziennie.

W projekt zaangażowane są czołowe światowe firmy projektowe. Jego koszt wyniesie 45BN USD. Będzie to największy projekt kolei miejskiej na półkuli zachodniej. Budowa Grand Paris Express zostanie zakończona w latach 2020-2030.

Większość projektu zostanie zbudowana pod ziemią. W ramach projektu ma powstać jeden z najbardziej ruchliwych systemów metra na świecie. Do 2026 roku miasto będzie mogło przemieszczać dwa miliony osób dziennie. Zmniejszy też ruch samochodowy, a także zwiąże przedmieścia ze szkołami, obiektami sportowymi i rekreacyjnymi regionu.

W ramach projektu, 21 maszyn do drążenia tuneli będzie wykorzystywanych do przecięcia do piętnastu metrów skały i gleby każdego dnia. Maszyny te będą drążyć nową linię kolejową pod miastem. Tunele będą podtrzymywane przez betonowe pierścienie.

Przepełnienie w godzinach szczytu

W godzinach szczytu przepełnienie w paryskim metrze jest prawdziwym problemem. Metro w Paryżu jest jednym z największych podziemnych systemów transportowych na świecie. Linie są oznaczone kolorami, aby pomóc Ci w nawigacji systemu. Dziennie przemieszcza się nim około 6,75 mln pasażerów.

Jednym z najbardziej skutecznych sposobów na zminimalizowanie przepełnienia jest unikanie godzin szczytu. Najlepszym czasem na podróż metrem jest czas przed lub po szczycie. Jednak nie zawsze tak się dzieje. W rzeczywistości, przez większość czasu, metro jest przepełnione w godzinach szczytu.

Istnieją jednak pewne sposoby na obejście przepełnienia. Na przykład, można skorzystać z usług ride-share, ale są one rzadkie. Jeśli nie możesz skorzystać z jednej z tych usług, spróbuj zaparkować samochód wcześniej. Pozwoli Ci to zostawić więcej czasu na uwzględnienie opóźnień na drodze.

Innym użytecznym sposobem określenia najlepszego paryskiego metra jest spojrzenie na projekt stacji. Niektóre mają podwyższoną strukturę, jak Stalingrad i Barbes-Rochechouart, podczas gdy inne są pod ziemią, jak Jaures i Bastille.

Inne miary obejmują liczbę pasażerów na metr kwadratowy oraz liczbę pasażerów na wagon. Ta pierwsza miara nie była badana w tym opracowaniu, ale jest ciekawą miarą do rozważenia.

Liczba pasażerów na wagon nie była badana w tym badaniu, ale jest to przyzwoity wskaźnik tego, jak bardzo zatłoczony jest pociąg. Istnieją jednak inne miary, które są bardziej przydatne.

Wysiadanie z metra

Wysiadanie z metra w Paryżu to łatwy sposób na poruszanie się po mieście. Większość stacji metra znajduje się w niewielkiej odległości od siebie. Jeśli nie jesteś pewien, które wyjście wybrać, na każdej stacji znajdują się znaki, które pokazują, w którym kierunku należy się udać.

Metro w Paryżu jest jednym z najstarszych i największych systemów transportu podziemnego na świecie. Posiada w sumie 301 stacji. Jest długie na 136 mil, z 303 liniami. Obok sieci Metra funkcjonują również 64 linie autobusowe.

Metro nie jest tak zagmatwane, jak mogłoby się wydawać. Jest łatwe w użyciu i bardzo przystępne cenowo. Jest to również zabawne, aby jeździć. Metro w Paryżu jest świetnym sposobem na zwiedzanie miasta, zwłaszcza jeśli jesteś turystą. Jednak może być zatłoczone w popularnych przystankach turystycznych. Nie jest to dobry pomysł, aby zostawić swoje torby w pociągu.

Oprócz tego, że Metro jest tanie, jest również bezpieczne i wygodne. Cały system jest monitorowany przez ochroniarzy i inspektorów. Jest również zautomatyzowany i akceptuje inteligentne chipowe karty kredytowe.

Metro jest również najbardziej efektywnym sposobem poruszania się po mieście. Jeśli zależy Ci na czasie, wskoczenie do pociągu pozwoli Ci dotrzeć tam, gdzie chcesz, szybciej niż spacer. Bilety można kupić w okienku na stacji lub w automacie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *