Niezależnie od tego, czy planujesz zakup nowego samochodu, czy też myślisz o sprowadzeniu starego pojazdu z Francji, musisz wiedzieć kilka rzeczy. Te wskazówki pomogą Ci podjąć świadomą decyzję i ułatwią Ci życie.

Czysty tytuł

Posiadanie czystego tytułu przy sprowadzaniu samochodu z Francji jest ważnym krokiem dla każdego, kto kupuje nowy pojazd. Powodem jest to, że umożliwi to rejestrację samochodu we Francji. Umożliwi to również legalne prowadzenie pojazdu we Francji.

Najważniejszym dokumentem, który mogą Państwo otrzymać jest certyfikat zgodności. Można go uzyskać w lokalnej bazie producenta we Francji. Certyfikat ten jest ważny w krajach Unii Europejskiej. Uzyskanie tego dokumentu może wymagać uiszczenia symbolicznej opłaty.

Najlepsze jest to, że ten certyfikat jest również ważny w Wielkiej Brytanii. Ale, podobnie jak w przypadku innych krajów, może być konieczne zapłacenie więcej za ten przywilej.

Certyfikat zgodności to najważniejszy dokument, jaki możesz otrzymać sprowadzając samochód z Francji. Może kosztować Cię zaledwie 100 EUR lub aż 300 EUR. Jest on również jednym z najłatwiejszych do uzyskania, ponieważ jest wydawany przez agencję rządową.

Uzyskanie jak najlepszego świadectwa zgodności nie jest jedynym sposobem, w jaki możesz być pewien, że Twój samochód jest w dobrym stanie. Ważne jest również uzyskanie ubezpieczenia, które pokryje koszty ewentualnych szkód. Może to kosztować nawet jedną trzecią ceny zakupu samochodu.

Istnieje wiele innych ważnych rzeczy do rozważenia przed importem samochodu z Francji. Może być wymagane zapłacenie podatków lub dopełnienie formalności importowych, więc najlepiej zasięgnąć porady w lokalnym urzędzie celnym. Alternatywnie, można skorzystać z usług firmy spedycyjnej, która zajmie się procesem importu za Ciebie.

Najlepszym sposobem, aby dowiedzieć się o najważniejszych dokumentach, które należy zdobyć przed importem samochodu z Francji, jest skonsultowanie się z lokalną prefekturą. Możesz znaleźć ich dane kontaktowe za pośrednictwem Internetu.

Wizyta na przeglądzie pojazdu

Niezależnie od tego, czy sprowadzasz samochód z Francji, czy importujesz samochód z innego kraju UE, będziesz musiał przejść przegląd pojazdu. Kontrola potwierdzi, że Twój samochód spełnia wymogi francuskiego kodeksu drogowego.

Wizyta kontrolna nie jest obowiązkowa dla nowych samochodów, ale musisz poprosić o świadectwo zgodności, jeśli Twój samochód ma więcej niż 2 lata. Świadectwo zgodności można uzyskać w bazie producenta we Francji. Trzeba będzie uiścić opłatę w wysokości od 100 do 300 EUR. Kontrola jest środkiem bezpieczeństwa, ponieważ zapobiega prowadzeniu samochodu, który nie spełnia specyfikacji francuskiego kodeksu drogowego.

Podatek od rejestracji pojazdu (VRT) jest oparty na cenie sprzedaży na wolnym rynku (OMSP). OMSP jest wskazówką, ile powinien kosztować samochód. Koszt zależy od modelu, wielkości silnika, przydatności do ruchu drogowego i rocznika. Można go zapłacić przelewem bankowym lub kartą debetową.

Istnieje szereg innych kosztów związanych z prowadzeniem samochodu we Francji. Należą do nich ubezpieczenie, opłata rejestracyjna i inne opłaty. Koszt wymiany oleju, rotacji opon i wyważenia kół wynosi zazwyczaj mniej niż 80 EUR.

Aby upewnić się, że otrzymujesz najlepszą ofertę, warto sprawdzić w lokalnej prefekturze. Pozwoli to określić, czy potrzebujesz częściowej certyfikacji, czy nie. Jeśli będziesz musiał uiścić opłatę, koszt będzie znacznie mniejszy niż gdybyś miał zapłacić za inspekcję.

Należy również sprawdzić w lokalnym urzędzie celnym, czy samochód będzie wymagał rejestracji we Francji. Może być również konieczne upewnienie się, że jesteś świadomy wszelkich aktualnych podatków, które być może będziesz musiał zapłacić.

Testy MOT we Francji

Niezależnie od tego, czy sprowadzasz samochód z Francji, czy go sprzedajesz, będziesz musiał przejść przegląd techniczny. Badanie to jest wymagane przez prawo. Możesz oddać samochód do warsztatu lub udać się do centrum testowego. Kilka centrów testowych znajduje się w całym kraju, więc nie powinieneś mieć problemów ze znalezieniem jednego.

Test jest wykonywany przez wykwalifikowanego mechanika w zatwierdzonym przez rząd centrum testowym. Test jest podobny do corocznego przeglądu technicznego w Wielkiej Brytanii. Polega na sprawdzeniu aspektów mechanicznych i bezpieczeństwa samochodu. Należy zabrać ze sobą dowód tożsamości, ważny Certyfikat Zgodności oraz dowód rejestracyjny samochodu.

Jeśli nie przejdziesz testu, możesz być zobowiązany do naprawy samochodu. Naprawa może być bezpłatna lub możesz zostać obciążony kosztami. Jeśli naprawa nie zostanie zakończona, konieczne będzie zabranie pojazdu z powrotem do centrum testowego w celu przeprowadzenia ponownego testu. Koszt ponownego testu jest uzależniony od długości testu.

Wprowadzono nowy test, który będzie trudniejszy dla starszych pojazdów. Nowy test został opracowany w celu poprawy bezpieczeństwa drogowego w UE. Test będzie teraz sprawdzał 134 punkty, zamiast tylko 124. Oczekuje się, że nowy test będzie kosztował do 20% więcej niż stary test. Nowy test będzie również obejmował sprawdzenie krytycznych usterek, takich jak wadliwe pasy bezpieczeństwa.

Jeśli Twój samochód nie przejdzie pomyślnie, musisz zabrać go na ponowny test w ciągu dwóch miesięcy. Jeśli nie przejdziesz go więcej niż raz, możesz być zmuszony do wymiany samochodu lub zakupu nowego. Możesz również ponieść karę w wysokości 135 euro. Centrum testowe umieści na przedniej szybie samochodu naklejkę informującą o wynikach testu.

VAT od ceny fakturowej

Niezależnie od tego, czy kupujesz nowy czy używany samochód, musisz wiedzieć, jak działa VAT od ceny fakturowej przy sprowadzaniu samochodu z Francji. Musisz wiedzieć, kiedy VAT staje się wymagalny i jaki jest proces, aby go zapłacić. Jest to ważne dla Twojej własnej firmy lub jeśli pracujesz we Francji.

Musisz uzyskać świadectwo celne, które pozwoli Ci zarejestrować samochód we Francji. Musisz również zapłacić cło i inne opłaty krajowe. Opłaty te są dodawane do wartości samochodu. Cło może być w formie ryczałtu lub procentu od ceny.

Może być również konieczne zapłacenie podatków za transport z portu wjazdu do UE do miejsca docelowego we Francji. Koszty transportu są odliczane od ceny sprzedaży.

Możesz również poprosić o zwrot podatku VAT, jeśli zapłaciłeś go dwukrotnie. Możesz skontaktować się z władzami podatkowymi kraju, w którym zakupiłeś samochód.

Musisz również zrozumieć, jak obliczany jest VAT od ceny fakturowej przy sprowadzaniu samochodu z Francji. Stawka VAT wynosi 20% i jest dodawana do wartości samochodu. Jeśli samochód ma mniej niż 6 miesięcy, jest uważany za nowy i nie wymaga podatku VAT.

Jeśli samochód jest starszy niż sześć miesięcy, jest uważany za samochód używany. Powinieneś być w stanie odzyskać VAT od ceny fakturowej podczas importu, jeśli jest on płacony przez producenta lub hurtownika.

Podstawowa stawka podatku VAT wynosi 23%. Stawka ta ma zastosowanie do wszystkich towarów i usług, w tym do komputerów, alkoholu, leków nieoralnych, usług konsultacyjnych, doradztwa, usług budowlanych i oleju opałowego.

Środki ostrożności, o których należy pamiętać

Zakup samochodu z Francji ma długą listę korzyści. Może zaoszczędzić Ci kłopotów związanych z transportem samochodu z Twojego kraju. Zapewnia również dobrze utrzymany pojazd. Jednak powinieneś być świadomy kilku rzeczy, aby uniknąć oszustw i przestępstw.

Zakup samochodu z Francji nie jest najbardziej skomplikowanym procesem, ale wiąże się z formalnościami prawnymi. Na przykład, pojazd musi być zarejestrowany. Wizyta kontrolna pojazdu zweryfikuje jego zgodność z francuskim kodeksem drogowym. Konieczne może być również przedstawienie rachunków za poprzednie serwisy lub faktur za naprawy.

Proces ten może być zagmatwany, ale jest wart wysiłku. Dzięki niemu będziesz mógł legalnie jeździć swoim nowym samochodem po francuskich drogach. Jednak wiąże się to również z wieloma zagrożeniami, w tym włamaniami.

Oprócz zwykłego upiększania pojazdu, warto rozważyć zainstalowanie dobrej jakości systemu alarmowego. Należy również unikać parkowania pojazdu w ciemnych i niebezpiecznych miejscach. Jeśli jedziesz po otwartej drodze, pamiętaj o noszeniu małej torby na ramieniu, aby uniknąć kradzieży.

Jeśli importujesz swój samochód z innego kraju, upewnij się, że masz dobrą ofertę. Istnieje wiele firm, które mogą pomóc w sprowadzeniu pojazdu. Możesz również rozważyć wykupienie tymczasowej polisy ubezpieczeniowej, która jest ważna przez 30 dni. Będzie Cię to kosztować kilkadziesiąt euro, ale warto.

Kolejną rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę, jest francuski certyfikat identyfikacyjny. To nie jest CoC (Certificate of Origin), ale nadal jest to ważny kawałek papieru. Będziesz musiał go pokazać, gdy otrzymasz licencję.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *